Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies do analizy ruchu na naszej stronie.
Więcej o plikach cookies i o tym jak przetwarzamy dane odwiedzających nasz sklep możesz przeczytać w naszej Polityce Prywatności.
zamknij

Regulamin sklepu ITmarket

Niniejszy regulamin opisuje podstawowe zasady świadczenia usług przez sklep internetowy ITmarket.pl z siedzibą pod adresem:

GT-COMPUTERS - ITMARKET
ul. Głogowska 182
60-126 Poznań

I. WYSYŁKA / ODBIÓR

UWAGA:
Uprzejmie informujemy, że przy panujących temperaturach ujemnych sprzęt elektroniczny MUSI odstać w temperaturze pokojowej przynajmniej 12 godzin. Kondensująca się na zimnych przedmiotach wilgoć może doprowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń!

  1. W przypadku przedsiębiorców odpowiedzialność za przesyłkę jest zgodna z postanowieniami Kodeksu Cywilnego Art. 544, 545, 547 i 548.
  2. Wszelkie uszkodzenia powstałe podczas przesyłki należy potwierdzić protokołem szkody sporządzonym w chwili odebrania przesyłki (reklamacja przesyłki z paczkomatu* patrz REKLAMACJE). Uszkodzenia zgłoszone po odjeździe kuriera (sporządzenie protokołu w późniejszym czasie) są kwestionowane przez ubezpieczalnie i nie gwarantują uzyskania odszkodowania i w takich przypadkach procedurę reklamacyjną przeprowadza kupujący.
  3. GT-Computers nie partycypuje w kosztach ewentualnych dosyłek w przypadku błędnej dostawy wynikającej z winy zamawiającego.
  4. Zakup z odbiorem osobistym w naszym sklepie stacjonarnym interpretuje się jako rezerwację towaru, a chwilą zawarcia umowy przyjmuje się moment odbioru osobistego.
  5. Za niepodjęte i zwrócone przesyłki pobraniowe pobieramy opłatę tytułem bezumownego przechowywania towaru od dnia powrotu do chwili podjęcia przesyłki przez zamawiającego (nie dotyczy konsumentów).
  6. Przesyłki paletowe i o wadze większej niż 30 KG realizowane są na zasadzie rampa-rampa*.

*Rampa-rampa to system realizacji usług kurierskich paletowych. Stosowany jest przez naszą firmę kurierską. Polega na zapewnieniu przez strony wysyłki odpowiednich warunków umożliwiających załadunek i rozładunek palety. Nadawca zapewnić musi samodzielny załadunek, a Odbiorca rozładunek towaru z samochodu kuriera. Przesyłka paletowa może zostać doręczona przez kuriera do najbliższego możliwego do rozładowania miejsca np. pod klatkę schodową. Jeżeli paleta zostaje nadana i/lub doręczana w bloku kurier nie ma obowiązku wnosić palety na piętro.  Dodatkowe czynności załadunkowe i rozładunkowe pozostają po stronie Klienta.

II. FAKTURY

W trosce o środowisko naturalne, na wszystkie zakupy dokonane za pośrednictwem sklepu ITmarket.pl wystawiamy e-faktury VAT, wysyłane na adres mailowy przypisany do konta klienta, z którego został dokonany zakup. Faktury są wysyłane w dniu wysyłki i zostają wystawione na adres rozliczeniowy podany przez właściciela konta. Faktura zawiera kwotę za zakupione przedmioty, koszt wysyłki oraz wszelkie inne opłaty jeśli były wymagane w określonej transakcji.

III. ZWROTY (dotyczy wyłącznie konsumentów)

Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. nr 22, poz. 271 z późn.zm.) zakupiony towar możecie Państwo zwrócić w ciągu 14 dni bez podania przyczyny.

Aby procedura zwrotu przebiegła sprawnie należy:

  1. Powiadomić nas o tym w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki.
  2. Wydrukować i wypełnić odpowiedni formularz dostępny  TUTAJ
  3. Odesłać na własny koszt zakupiony przedmiot wraz z wypełnionym formularzem zwrotu oraz dowodem zakupu (oryginał paragonu lub kopia faktury VAT).

UWAGA:
Zwracany przedmiot należy odesłać na adres GT-COMPUTERS, ul. Głogowska 182, 60-126 Poznań, w stanie zmienionym jedynie w granicach pozwalających na stwierdzenie charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy wraz ze wszystkimi otrzymanymi elementami. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Zwracana cena produktu jest pomniejszona wtedy o tyle, o ile zmniejszyła się wartość rzeczy.

IV. REKLAMACJA

Aby sprawnie dokonać reklamacji należy:

  1. Powiadomić nas o tym mailowo.
  2. Wydrukować i wypełnić odpowiedni FORMULARZ
  3. Wysłać reklamowany przedmiot wraz z kopią dowodu zakupu i wypełnionym formularzem reklamacyjnym na adres:

GT-COMPUTERS
ITMARKET.pl
ul. Głogowska 182
60-126 Poznań

Paczkomat - Uszkodzona przesyłka/zawartość:

  1. Reklamacja może być zgłoszona przy Paczkomacie, z którego odbierana jest Przesyłka Paczkomatowa poprzez pozostawienie nieotwartej Przesyłki Paczkomatowej w Paczkomacie i wypełnienie poleceń zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie Paczkomatu.
  2. Operator umożliwia zainicjowanie procedury reklamacyjnej podczas procesu odbioru Przesyłki Paczkomatowej w Paczkomacie. W tym celu Odbiorca, korzystając z odpowiedniej opcji w Paczkomacie, ponownie umieszcza Przesyłkę Paczkomatową w Paczkomacie pozostawiając ją do dyspozycji Operatora. Formularz reklamacyjny wysyłany jest na e-mail Odbiorcy, który jest obowiązany wypełnić go w ciągu 14 dni i zatwierdzić co jest równoznaczne ze złożeniem reklamacji. Niewypełnienie formularza w określonym terminie skutkuje odesłaniem Przesyłki Paczkomatowej do Nadawcy. Operator po zainicjowaniu reklamacji dokonuje komisyjnego otwarcia Przesyłki Paczkomatowej i sporządza stosowny protokół. Do momentu złożenia reklamacji Odbiorca ma możliwość odebrania Przesyłki Paczkomatowej z oddziału. Na tej podstawie Dział Reklamacji InPost Paczkomaty stwierdza zasadność reklamacji lub odmawia jej przyjęcia i w związku z tym podejmuje dalsze czynności.
  3. Jeżeli Odbiorca stwierdzi uszkodzenie Przesyłki Paczkomatowej później niż przy jej odbiorze z Paczkomatu (do 7 dni od odebrania) wówczas Odbiorca musi się udać z Przesyłką Paczkomatową do oddziału InPost Paczkomaty, w celu sporządzenia przez InPost Paczkomaty protokołu szkody, a następnie zgłasza reklamację w sposób określony w aktualnych Regulaminach Świadczenia Usług przez InPost Paczkomaty Sp. z o.o.

V. WARUNKI GWARANCJI

W niniejszym punkcie przedstawiono Warunki Gwarancji dla konsumentów oraz Gwaracji i Rękojmi dla podmiotów nie będących konsumentami zwanymi dalej Podmiotem.

  1. Firma "GT-COMPUTERS" zapewnia dobrą jakość i sprawne działanie sprzętu w okresie podanym w opisie przedmiotu, począwszy od daty zawarcia umowy (jeżeli w opisie aukcji nie podano inaczej okres gwarancji (rękojmi dla podmiotów) wynosi 14 dni).
  2. Wady fabryczne lub uszkodzenia sprzętu ujawnione w okresie gwarancji (rękojmi dla podmiotów) będą usuwane bezpłatnie w terminie zgodnym z obowiązującym prawem. Na czas naprawy firma "GT-COMPUTERS" nie ma obowiązku udostępniać użytkownikowi produktu zastępczego.
  3. Wadliwy towar należy dostarczyć do siedziby serwisu firmy w stanie kompletnym wraz z opisem dostrzeżonych wad lub usterek, oraz opisem okoliczności ich powstania.
  4. W przypadku podmiotów nie będącymi konsumentami koszty przesyłek reklamowanego przedmiotu ponosi kupujący.
  5. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji, podmiot zobowiązany jest do wyrównania kosztów związanych z ekspertyzą i diagnostyką a w szczególności, koszty ewentualnego odesłania produktu - koszty odesłania, diagnostyki i ekspertyzy nie dotyczą konsumentów.
  6. Gwarancją nie jest objęty system operacyjny.
  7. W przypadku gwarancji minimalnej kondycji baterii głównej w urządzeniu przenośnym, ewentualne niezgodności należy zgłaszać w ciągu 7 dni kalendarzowych.
  8. Nie są objęte gwarancją uszkodzenia powstałe w przypadku:

    - samowolnych prób dokonywania przeróbek i napraw,
    - zdarzeniami losowymi np.: pożar, powódź, przepięcia sieci energetycznej, wyładowania atmosferyczne,
    - uszkodzenia mechaniczne i termiczne (w tym taśm HDD, zaczepów, gałek, klawiszy itp.),
    - naruszenia plomb lub naklejek gwarancyjnych.

    Gwarancją nie jest objęte naturalne zużycie materiałów eksploatacyjnych:

    - kaset z tonerem i tuszy (zbiorniki z atramentem).
    - rolek pobierających papier.
    - elementów mechanicznych w urządzeniach drukujących ulegających naturalnemu zużyciu.
    - spadek pojemności baterii głównych laptopów i innych urządzeń mobilnych oraz baterii podtrzymujących pamięć.

  9. Sprzedawca nie odpowiada za straty wywołane utratą danych na nośnikach magnetycznych
  10. W przypadku problemów we współpracy sprzętu z oprogramowaniem prosimy o dołączenie karty rejestracyjnej z numerem licencji i adresu producenta programu.
  11. Niedozwolona jest jakakolwiek ingerencja wewnątrz urządzenia od strony programowej oraz sprzętowej - overclocking , zmiana firmowego oprogramowania itp.
  12. Po okresie gwarancji firma "GT-COMPUTERS" świadczy serwis pogwarancyjny.
  13. Prawa i obowiązki obu stron w razie gdy nabywcą nie jest konsument reguluje wyłącznie treść postanowień ujętych na niniejszej stronie.
  14. Wszystkie sprzedawane przez ITmarket.pl monitory i laptopy mają matryce zgodne z normą ISO13402-2 klasy II. Oferowane matryce jako części zamienne też są zgodne z powyższą normą.
  15. W przypadku braku sterowników i / lub instrukcji obsługi w przesyłce, firma GT-Computers zastrzega sobie możliwość przesłania ich w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej
  16. W przypadku podmiotów nie będących konsumentami, wszelkie koszty postępowania reklamacyjnego ponosi kupujący.
  17. Zwroty od firm przyjmujemy po potrąceniu 10% tytułem kosztów manipulacyjnych.

VI. GRATISY I INNE DODATKI W OFERTACH

Wszystkie dodatki w postaci gratisów a w szczególności darmowa wysyłka dotyczą wyłącznie transakcji z przedpłatą na konto bankowe lub za pomocą płatności elektronicznych.

VII. KLAUZULA PROROGACYJNA DLA PODMIOTÓW NIE BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI

Dla wszystkich sporów z podmiotami nie będącymi konsumentami w związku z zawartymi umowami, zastrzegamy sobie prawo prowadzenia spraw przed sądem właściwym dla firmy GT-Computers tj. w Poznaniu.

VIII. SUBSKRYBCJA NEWSLETTERA

Dołączając do naszego Newsletter będziesz zawsze na bieżąco z naszą ofertą i nowościami. Uczestnictwo w subskrybcji jest całkowicie dobrowolne. W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji. W tym celu należy kliknąć odpowiedni odnośnik pod treścią otrzymanej wiadomości z naszymi nowościami. Możesz również napisać do nas, abyśmy usunęli Cię z listy subskrybentów. Jeśli posiadasz konto w naszym sklepie, możesz samodzielnie wyłączyć opcję subskrypcji w ustawieniach swojego profilu.