Regulamin sklepu ITmarket
Niniejszy regulamin opisuje podstawowe zasady świadczenia usług przez sklep internetowy ITmarket.pl, którego administratorem i podmiotem odpowiedzialnym jest:
GTC Trade GMBH
Im Technologiepark 1
DE-15236 Frankfurt
NIP: DE320990610
I. WYSYŁKA / ODBIÓR
UWAGA:
Uprzejmie informujemy, że przy panujących temperaturach ujemnych sprzęt elektroniczny MUSI odstać w temperaturze pokojowej przynajmniej 12 godzin. Kondensująca się na zimnych przedmiotach wilgoć może doprowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń! (zalecenie techniczne, nie jest warunkiem wpływającym na prawa konsumenta)
- W przypadku przedsiębiorców odpowiedzialność za przesyłkę jest zgodna z postanowieniami Kodeksu Cywilnego Art. 544, 545, 547 i 548.
- Wszelkie uszkodzenia powstałe podczas przesyłki należy potwierdzić protokołem szkody sporządzonym w chwili odebrania przesyłki (reklamacja przesyłki z paczkomatu – patrz REKLAMACJE). Uszkodzenia zgłoszone po odjeździe kuriera (sporządzenie protokołu w późniejszym czasie) są kwestionowane przez ubezpieczalnie i mogą uniemożliwić uzyskanie odszkodowania; w takich przypadkach procedurę reklamacyjną przeprowadza kupujący.
- Sklep ITmarket nie partycypuje w kosztach ewentualnych dosyłek w przypadku błędnej dostawy wynikającej z winy zamawiającego.
- Zakup z odbiorem osobistym w naszym sklepie stacjonarnym interpretuje się jako rezerwację towaru, a za chwilę zawarcia umowy przyjmuje się moment odbioru osobistego.
- Za niepodjęte i zwrócone przesyłki pobraniowe pobieramy opłatę tytułem bezumownego przechowywania towaru od dnia powrotu do chwili podjęcia przesyłki przez zamawiającego (nie dotyczy konsumentów).
- Przesyłki paletowe oraz przesyłki o wadze większej niż 30 kg realizowane są na zasadzie rampa-rampa*.
*Rampa-rampa to system realizacji kurierskich przesyłek paletowych stosowany przez naszą firmę kurierską. Polega on na zapewnieniu przez strony wysyłki odpowiednich warunków umożliwiających załadunek i rozładunek palety. Nadawca musi zapewnić samodzielny załadunek, a Odbiorca – rozładunek towaru z samochodu kuriera. Przesyłka paletowa może zostać doręczona przez kuriera do najbliższego możliwego do rozładowania miejsca, np. pod klatkę schodową. Jeżeli paleta zostaje nadana i/lub doręczana w bloku, kurier nie ma obowiązku wnosić palety na piętro. Dodatkowe czynności załadunkowe i rozładunkowe pozostają po stronie Klienta.
II. FAKTURY I PARAGONY
W trosce o środowisko naturalne, na wszystkie zakupy dokonane za pośrednictwem sklepu ITmarket.pl wystawiamy e-dokumenty fiskalne, wysyłane na adres e-mail przypisany do konta klienta, z którego został dokonany zakup. Dokument sprzedaży jest wysyłany w dniu wysyłki towaru i zostaje wystawiony na adres rozliczeniowy podany przez właściciela konta. Faktura zawiera kwotę za zakupione przedmioty, koszt wysyłki oraz wszelkie inne opłaty, jeśli były wymagane w określonej transakcji.
III. ZWROTY
Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) zakupiony towar można zwrócić w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki bez podania przyczyny.
Nowelizacja przepisów obowiązująca od 01.01.2021 r. umożliwia zwrot towarów zakupionych na odległość w terminie do 14 dni także mikroprzedsiębiorcom będącym osobami fizycznymi, działającym jak konsumenci – pod warunkiem, że zakup nie ma dla nich charakteru zawodowego, co ustala się na podstawie wpisu w CEIDG (kody PKD).
Aby dokonać procedury zwrotu, należy:
- W celu usprawnienia obsługi zwrotów konsumenckich udostępniamy usługę **Szybkie zwroty** realizowaną przez firmę InPost. Należy skorzystać ze strony https://szybkiezwroty.pl/pl/ITmarket i wypełnić formularz zwrotu online.
- Zwrotu można dokonać w ustawowym terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki (dla niektórych produktów termin ten może zostać wydłużony).
- Jeśli produkt spełnia warunki zwrotu konsumenckiego, zgłoszenie zostanie zatwierdzone i przystąpimy do realizacji procedury zwrotu.
- W przypadku standardowego zwrotu konsumenckiego koszt przesyłki zwrotnej może zostać potrącony z kwoty zwracanej za zamówienie.
Zwroty od przedsiębiorców i innych podmiotów niebędących konsumentami przyjmujemy wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach i na indywidualnie ustalonych warunkach. Prosimy o wcześniejszy kontakt w celu uzgodnienia możliwości oraz warunków takiego zwrotu.
UWAGA:
Zwracany przedmiot należy odesłać dopiero po otrzymaniu od nas potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia zwrotu. Niektóre produkty podlegają ograniczonemu prawu do odstąpienia od umowy (szczegóły poniżej). Informacje techniczne dotyczące pakowania i odesłania towaru można znaleźć na dedykowanej stronie Reklamacje i zwroty.
Ograniczenie prawa do odstąpienia od umowy
1. Produkty higieniczne. Nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, jeśli kupisz produkt o charakterze higienicznym w zapieczętowanym opakowaniu i je otworzysz.
Do takich produktów należą m.in.:
- słuchawki douszne/dokanałowe,
- aparaty słuchowe,
- e-papierosy,
- testy ciążowe,
- końcówki do szczoteczek,
- soczewki kontaktowe,
- maseczki.
2. Oprogramowanie i produkty cyfrowe. Nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, jeśli kupisz oprogramowanie (np. system operacyjny, grę komputerową lub inny program) posiadające klucz lub inny mechanizm aktywujący licencję i otworzysz zapieczętowane opakowanie i/lub ujawnisz klucz bądź aktywujesz licencję itp.
Do takich produktów należą m.in.:
- licencjonowane oprogramowanie na różnych nośnikach (CD, DVD, pamięć flash)*,
- naklejki licencyjne z kluczem**,
- klucze licencyjne w wersji elektronicznej (ESD).
* Jeśli opakowanie zostało otwarte i istnieje prawdopodobieństwo, że klucz licencyjny został ujawniony i/lub licencja aktywowana.
** Jeśli klucz był jawny lub została zdrapana warstwa zabezpieczająca (w przypadku naklejek ze zdrapką możliwy jest zwrot pod warunkiem, że stan naklejki wraz ze zdrapką nie wskazuje na ujawnienie kodu; oceny dokonuje sprzedawca).
IV. REKLAMACJE
1. Aby sprawnie przeprowadzić procedurę reklamacyjną, należy:
- zgłosić reklamację za pośrednictwem formularza kontaktowego lub – jeśli nie jest to możliwe – poinformować nas e-mailowo w celu uzgodnienia dalszych szczegółów;
- wydrukować i wypełnić odpowiedni formularz reklamacyjny;
- wysłać reklamowany przedmiot wraz z kopią dowodu zakupu i wypełnionym formularzem reklamacyjnym po wcześniejszym uzgodnieniu sposobu oraz adresu wysyłki (zależy to od rodzaju reklamowanego towaru) z naszym pracownikiem.
2. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie do 14 dni od otrzymania zgłoszenia.
3. Polubowne rozwiązywanie sporów (dotyczy konsumentów).
Platforma ODR zakończyła przyjmowanie nowych skarg z dniem 20 marca 2025 r., zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2024/3228. Platforma działa w ograniczonym zakresie do 20 lipca 2025 r., po czym zostanie całkowicie wyłączona, a wszystkie dane zostaną usunięte.
Jako konsument możesz skorzystać z krajowych, pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się na stronie internetowej polubowne.uokik.gov.pl.
3. Paczkomat – uszkodzona przesyłka/zawartość:
- Reklamację można zgłosić bezpośrednio przy Paczkomacie, z którego odbierana jest przesyłka, poprzez pozostawienie nieotwartej paczki w skrytce i wykonanie poleceń zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie Paczkomatu.
- Operator InPost umożliwia zainicjowanie procedury reklamacyjnej podczas odbioru paczki z Paczkomatu. W tym celu odbiorca, korzystając z odpowiedniej opcji na ekranie Paczkomatu, ponownie umieszcza przesyłkę w skrytce, pozostawiając ją do dyspozycji Operatora. Formularz reklamacyjny zostanie wysłany na adres e-mail odbiorcy – należy go wypełnić w ciągu 14 dni i potwierdzić, co jest równoznaczne ze złożeniem reklamacji. Brak wypełnienia formularza w podanym terminie skutkuje odesłaniem paczki do nadawcy. Operator, po zainicjowaniu reklamacji, dokonuje komisyjnego otwarcia przesyłki i sporządza stosowny protokół. Do momentu formalnego złożenia reklamacji odbiorca ma możliwość odebrania paczki z oddziału InPost.
- Jeżeli odbiorca stwierdzi uszkodzenie paczki po jej odebraniu z Paczkomatu (tj. do 7 dni od odbioru), powinien udać się z przesyłką do oddziału InPost w celu sporządzenia protokołu szkody, a następnie zgłosić reklamację w trybie określonym w aktualnym regulaminie usług InPost Paczkomaty.
V. WARUNKI GWARANCJI
W niniejszym punkcie przedstawiono warunki gwarancji dla konsumentów oraz gwarancji dla podmiotów niebędących konsumentami (zwanych dalej „Podmiotem”).
- Jeżeli Kupującym jest Konsument (w tym osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie ma ona dla niej charakteru zawodowego), Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność towaru z umową (rękojmię za wady) na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie ograniczają ani nie wyłączają uprawnień Konsumenta wynikających z tych przepisów.
- Jeżeli Kupującym jest podmiot niebędący Konsumentem, odpowiedzialność ITmarket z tytułu rękojmi za wady (uregulowanej w Kodeksie cywilnym) jest wyłączona.
- Sklep ITmarket zapewnia dobrą jakość i sprawne działanie sprzętu w okresie podanym w opisie przedmiotu, począwszy od daty zawarcia umowy (jeżeli w opisie oferty nie podano inaczej, okres gwarancji wynosi 365 dni). Udzielona gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów o odpowiedzialności sprzedawcy za zgodność towaru z umową.
- Wady fabryczne lub uszkodzenia sprzętu ujawnione w okresie gwarancji będą usuwane bezpłatnie w terminie zgodnym z obowiązującymi przepisami. Na czas naprawy sklep ITmarket nie ma obowiązku dostarczać kupującemu produktu zastępczego.
- Wadliwy towar należy dostarczyć do siedziby serwisu firmy w stanie kompletnym, wraz z opisem stwierdzonych wad lub usterek oraz opisem okoliczności ich powstania.
- W przypadku podmiotów niebędących konsumentami koszty przesyłek reklamowanego przedmiotu ponosi kupujący.
- W przypadku nieuzasadnionej reklamacji podmiot (niebędący konsumentem) zobowiązany jest do pokrycia kosztów ekspertyzy i diagnostyki, a w szczególności kosztów odesłania produktu. (Powyższe koszty nie obciążają konsumentów.)
- Gwarancją nie jest objęty system operacyjny (traktowany jako produkt), a jedynie sama usługa jego poprawnej instalacji itp.
- W przypadku gwarancji minimalnej pojemności głównej baterii w urządzeniu przenośnym ewentualne zastrzeżenia należy zgłosić w ciągu 7 dni od daty otrzymania towaru.
Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń powstałych wskutek:
– samowolnych przeróbek i napraw,
– zdarzeń losowych (np. pożar, powódź, przepięcie sieci elektrycznej, wyładowania atmosferyczne),
– uszkodzeń mechanicznych i termicznych (w tym taśm HDD, zatrzasków obudowy, pokręteł, klawiszy itp.),
– naruszenia plomb lub naklejek gwarancyjnych.Ponadto gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia materiałów eksploatacyjnych, w tym:
– kaset z tonerem i tuszy (pojemników z atramentem),
– rolek pobierających papier,
– elementów mechanicznych urządzeń drukujących zużywających się w sposób naturalny,
– spadku pojemności baterii głównych w laptopach i innych urządzeniach mobilnych oraz baterii podtrzymujących pamięć BIOS.- Sprzedawca nie odpowiada za utratę danych znajdujących się na nośnikach (dyskach itp.) przekazanych wraz ze sprzętem do naprawy ani za ewentualne szkody z tym związane.
- W przypadku problemów z kompatybilnością sprzętu z oprogramowaniem prosimy o dołączenie – na ile to możliwe – informacji o producencie i wersji danego oprogramowania.
- Niedozwolona jest jakakolwiek ingerencja – programowa lub sprzętowa – wewnątrz urządzenia (np. overclocking, zmiana fabrycznego oprogramowania itp.).
- Po upływie okresu gwarancji sklep ITmarket świadczy odpłatny serwis pogwarancyjny.
- Prawa i obowiązki obu stron w przypadku, gdy nabywcą nie jest konsument, określają postanowienia niniejszego regulaminu oraz obowiązujące przepisy prawa.
- Wszystkie sprzedawane przez ITmarket.pl monitory i laptopy mają matryce zgodne z normą ISO 13406-2 klasy II. Również oferowane jako części zamienne matryce spełniają wymagania tej normy.
- W przypadku braku sterowników i/lub instrukcji obsługi w przesyłce sklep ITmarket zastrzega sobie możliwość przesłania ich w formie elektronicznej (e-mail).
VI. GRATISY I INNE DODATKI W OFERTACH
Za tzw. „gratisy” uważa się wszystkie nieodpłatne dodatki oferowane do głównego przedmiotu oferty (w tym również darmową wysyłkę). Jeśli nie wskazano inaczej, darmowa wysyłka standardowo dotyczy transakcji z przedpłatą (przelew tradycyjny lub szybka płatność elektroniczna).
VII. KLAUZULA PROROGACYJNA DLA PODMIOTÓW NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
Dla wszystkich sporów z podmiotami niebędącymi konsumentami w związku z zawartymi umowami zastrzegamy sobie prawo dochodzenia roszczeń przed sądem właściwym dla siedziby sklepu ITmarket (tj. sądem w Poznaniu).
VIII. SUBSKRYPCJA NEWSLETTERA
Dołączając do naszego newslettera, będziesz na bieżąco z ofertą i nowościami sklepu. Uczestnictwo w subskrypcji newslettera jest całkowicie dobrowolne. W każdej chwili możesz z niej zrezygnować – w tym celu kliknij odpowiedni link znajdujący się w stopce otrzymanej wiadomości z aktualnościami. Możesz też napisać do nas z prośbą o wypisanie z listy subskrybentów. Jeśli posiadasz konto w naszym sklepie, możesz samodzielnie wyłączyć opcję subskrypcji w ustawieniach swojego profilu. Dostępność usługi newslettera zależy od aktualnych warunków technicznych i potrzeb marketingowych, zatem może ona być okresowo lub całkowicie niedostępna.
IX. OPINIE O PRODUKTACH – KOMENTARZE I OCENY
Sklep ITmarket.pl wyposażony jest w mechanizm umożliwiający ocenę oraz napisanie recenzji zakupionych produktów lub usług. System ocen i komentarzy ma na celu wyłącznie ułatwienie innym klientom wyboru danego produktu lub usługi z oferty sklepu. Pisząc komentarze, należy używać języka i formy zgodnych z ogólnie przyjętymi dobrymi obyczajami oraz przestrzegać zasad niniejszego regulaminu – w szczególności postanowień zawartych w punkcie IX. Ponadto nasz sklep uczestniczy w programie „Zaufane opinie” w serwisie Ceneo, zbierającym opinie potwierdzonych klientów.
1. Zasady publikacji opinii i ocen produktów w sklepie ITmarket.pl
- Każda recenzja (opinia) jest powiązana z konkretną ofertą w sklepie ITmarket.pl. Pisząc komentarz, klient powinien ograniczyć treść do oceny danego produktu lub usługi, np. funkcjonalności, jakości, cech, wyglądu itp.
- Treść komentarza nie powinna dotyczyć kwestii niezwiązanych bezpośrednio z danym produktem lub usługą, ani odnosić się do oceny innych podmiotów uczestniczących w realizacji zakupu, na które sklep nie ma wpływu (np. jakości usług firmy kurierskiej czy operatora płatności).
- W trosce o wiarygodność opinii, komentarze są moderowane. Aby ocenić produkt lub usługę, zalecamy posiadanie konta użytkownika w naszym sklepie i bycie zalogowanym – wówczas system może oznaczyć wystawiony komentarz jako “Zakup potwierdzony”, o ile faktycznie doszło do zakupu danego produktu. Sklep ITmarket.pl umożliwia także zakupy bez zakładania konta (jako “gość”) i w takim przypadku również można dodać opinię, jednak komentarze gości są trudniejsze do zweryfikowania i zdrza się, że nie uzyskują statusu “Zakup potwierdzony”.
- Każdy komentarz i ocena są opatrzone akronimem imienia i nazwiska autora (podanych podczas rejestracji lub edycji konta). W przypadku komentarza dodanego bez zakładania konta, autor sam podaje nazwę (imię/pseudonim); użycie nieprawdziwych danych bądź pseudonimu może podważyć wiarygodność opinii i w skrajnych przypadkach skutkować brakiem jej publikacji. Dodając komentarz i/lub ocenę oferty, użytkownik wyraża zgodę na opublikowanie tych danych oraz akceptuje zasady dotyczące systemu komentarzy zawarte w niniejszym regulaminie, jak również postanowienia polityki prywatności. Poza tymi danymi żadne inne informacje (np. adresy, numery telefonów, adresy e-mail) nie są publikowane, zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych (RODO).
- Podanie adresu e-mail jest wymagane przy dodawaniu opinii (dla zalogowanych użytkowników adres przypisany do konta podstawia się automatycznie). Adres ten służy wyłącznie do obsługi procesu opiniowania – np. wysłania powiadomienia o publikacji komentarza lub odpowiedzi na niego – oraz może pomagać w weryfikacji prawdziwości opinii. Adresy e-mail nie są w żadnym wypadku upubliczniane w ramach sklepu.
- Komentowanie i ocenianie produktów jest całkowicie dobrowolne i nie wpływa w żaden sposób na realizację zamówienia ani obsługę posprzedażową.
- Użytkownik może w każdym momencie zażądać usunięcia własnego komentarza z systemu sklepu – logując się do swojego konta i wysyłając stosowną prośbę (szczegóły opisano w punkcie IX/3/B niniejszego regulaminu).
- Komentarze w sklepie ITmarket.pl są moderowane i wymagają akceptacji administratora przed publikacją. W szczególnych przypadkach dopuszczalna jest automatyczna publikacja komentarzy (jeśli pozwalają na to warunki techniczne), przy zachowaniu możliwości ich późniejszej oceny i ewentualnego usunięcia w ramach moderacji.
- Komentarze niezgodne z niniejszym regulaminem mogą zostać odrzucone i nieopublikowane, bez osobnego powiadomienia autora.
- Treść komentarza stanowi subiektywną ocenę autora – nie jest to element oferty handlowej w rozumieniu obowiązujących przepisów.
- Sklep ITmarket.pl dokłada starań, by publikowane komentarze odnosiły się merytorycznie do danej oferty, jednak nie gwarantuje, że cechy produktu opisane przez autora opinii (np. właściwości użytkowe) odpowiadają faktycznym cechom produktu – są to wyłącznie subiektywne odczucia autora.
- System komentarzy wyposażono w funkcję zgłaszania naruszeń regulaminu lub ogólnie przyjętych norm – ikona flagi pod każdym komentarzem. Każdy zalogowany użytkownik może zgłosić komentarz, który jego zdaniem narusza przepisy lub dobre obyczaje. Takie zgłoszenie zostanie rozpatrzone przez administratora sklepu.
2. Działania niedozwolone w systemie opinii i oceny ofert w sklepie ITmarket.pl
- **Zabronione jest umieszczanie treści lub rozsyłanie komunikatów sprzecznych z prawem bądź dobrymi obyczajami**, w szczególności:
- zawierających wulgaryzmy,
- promujących spożycie alkoholu, zażywanie środków odurzających lub narkotyków,
- obrażających inne narodowości, religie lub rasy,
- zawierających treści o charakterze erotycznym,
- zawierających niepotwierdzone oskarżenia pod adresem innych osób, podmiotów lub instytucji (w tym sklepu ITmarket.pl),
- naruszających obowiązujące przepisy prawa,
- nawołujących do łamania prawa, propagujących przemoc lub nienawiść,
- stanowiących personalne ataki na innych użytkowników sklepu bądź osoby trzecie,
- zawierających linki do prywatnych stron WWW czy danych kontaktowych osób trzecich bez ich zgody,
- o charakterze reklamowym lub promujących towary/usługi bez zgody właściciela sklepu,
- niezwiązanych z komentowaną ofertą (produktem lub usługą),
- naruszających powszechnie przyjęte normy moralne i etyczne,
- zawierających informacje nieprawdziwe,
- **flooding** – czyli wielokrotnego wysyłania takiej samej lub bardzo podobnej treści w krótkich odstępach czasu,
- publikowanych z fikcyjnych kont użytkowników lub zawierających nieprawdziwe dane osobowe.
- Sklep ITmarket.pl w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za treści przekazywane i publikowane przez użytkowników – w szczególności za ich prawdziwość, rzetelność czy autentyczność, których nie jest w stanie zweryfikować.
- Na platformie sklepu surowo zabronione jest używanie wirusów, botów, robaków internetowych lub innego złośliwego kodu, plików bądź programów mogących zakłócić działanie sklepu lub systemu komentarzy, a także udostępnianie takich elementów innym użytkownikom. Tego rodzaju działania mogą stanowić przestępstwo w rozumieniu Kodeksu karnego.
- Niedozwolone jest wykorzystywanie mechanizmów automatyzujących dodawanie lub wyświetlanie treści w sklepie ITmarket.pl oraz powielanie treści komentarzy na innych stronach internetowych.
- Zabrania się udostępniania materiałów (linków, opisów itp.) prowadzących do treści naruszających prawa autorskie lub pokrewne bądź dobra majątkowe osób trzecich.
- Zabronione jest korzystanie z systemu opinii w sposób utrudniający korzystanie z niego przez innych użytkowników, w szczególności poprzez zamieszczanie licznych powtarzających się wpisów o treści obraźliwej lub pozbawionej sensu.
- Zabrania się zakładania kont z wykorzystaniem cudzych danych osobowych albo elementów (np. nazw, znaków towarowych, zdjęć czy materiałów audiowizualnych) należących do osób trzecich bez ich zgody, jak również podszywania się pod inne podmioty (np. używania nazw firm lub marek bez zgody ich właściciela).
- Bez pisemnej zgody właściciela sklepu zabronione jest kopiowanie, powielanie lub inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach informacji, danych czy treści dostępnych w sklepie ITmarket.pl (w tym w systemie komentarzy), za wyjątkiem przypadków dozwolonego użytku wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Niedopuszczalne są działania mogące negatywnie wpłynąć na renomę lub dobre imię sklepu ITmarket bądź świadczonych przez niego usług. W razie stwierdzenia takich działań sklep może zablokować lub usunąć komentarz, a w skrajnych przypadkach – całe konto użytkownika, który się takich działań dopuścił, oraz podjąć stosowne kroki prawne w celu naprawienia poniesionej szkody.
- Zabronione jest udostępnianie loginów, haseł oraz dostępu do konta użytkownika osobom trzecim (dotyczy całego sklepu ITmarket, w tym systemu opinii).
3. Usuwanie i moderacja opinii/komentarzy
- Opublikowane w sklepie ITmarket.pl opinie są co do zasady moderowane, wobec czego mogą nie zostać zaakceptowane do publikacji lub mogą zostać usunięte po ponownej analizie przez administratora, jeśli ich treść narusza niniejszy regulamin (w szczególności postanowienia punktu IX/2 wraz z podpunktami). Dopuszcza się także możliwość automatycznej publikacji komentarzy, z zachowaniem możliwości ich późniejszej kontroli i analogicznych działań jak w przypadku standardowej moderacji (łącznie z ewentualnym usunięciem).
- Przyczyną usunięcia albo odmowy publikacji opinii/komentarza może być treść wskazująca na nierzetelną ocenę (np. wystawioną przez konkurencję w celu zaszkodzenia wizerunkowi produktu i/lub sklepu ITmarket.pl), treść o charakterze obraźliwym lub inne przyczyny wymienione w pkt. IX/2 niniejszego regulaminu.
- Użytkownik może zgłosić chęć usunięcia własnego komentarza za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego pod adresem https://itmarket.pl/kontakt – po zalogowaniu się do swojego konta lub użyciu adresu e-mail powiązanego z istniejącym kontem – a następnie wysyłając stosowną prośbę. Możliwe jest także wysłanie żądania usunięcia komentarza listownie na adres sklepu lub bezpośrednio na adres e-mail info@itmarket.pl; w takim przypadku sklep może poprosić o potwierdzenie, że osoba występująca z żądaniem jest faktycznie właścicielem danego konta i/lub autorem komentarza.
- System opinii (komentarzy) jest usługą dodatkową, nieodpłatną i niezwiązaną z podstawową działalnością sklepu ITmarket. Właściciel sklepu może w każdej chwili zrezygnować ze świadczenia tej usługi z powodu niesprzyjających warunków technicznych jej realizacji (np. wpływu na wydajność bazy danych), braku opłacalności lub innych nieprzewidzianych czynników natury ekonomicznej, marketingowej, prawnej bądź losowej.
- Każdy zarejestrowany użytkownik sklepu ITmarket.pl może zgłosić komentarz, który jego zdaniem narusza dobre obyczaje, przepisy prawa powszechnie obowiązującego lub inne analogiczne normy. Administrator rozpatrzy takie zgłoszenie i – jeśli uzna je za zasadne, potwierdzając wątpliwości zgłaszającego – komentarz zostanie ponownie poddany moderacji bądź całkowicie usunięty. Samo zgłoszenie naruszenia nie zobowiązuje administratora do podjęcia radykalnych działań. Zgłoszenia można dokonać poprzez kliknięcie ikony „flagi” pod daną opinią (po wcześniejszym zalogowaniu się do konta klienta).
4. Program „Zaufane opinie” Ceneo
Nasz sklep uczestniczy w programie „Zaufane opinie” serwisu Ceneo, służącym ocenie jakości naszych usług. Udział w programie daje szansę innym potencjalnym klientom podjąć właściwą decyzję zakupową, a nam umożliwia ciągłe doskonalenie oferty. Dokonując zakupów w naszym sklepie, klient wyraża zgodę na uczestnictwo w programie i na przekazanie adresu e-mail do serwisu Ceneo.pl (więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawiera nasza polityka prywatności). Po zakupie, adres e-mail podany w formularzu zamówienia zostanie przekazany do Ceneo, które po kilku dniach wyśle wiadomość z prośbą o ocenę transakcji. Udział w programie „Zaufane opinie” jest dobrowolny – zarówno wyrażenie zgody na uczestnictwo, jak i samo otrzymanie ankiety, nie zobowiązuje klienta do wystawienia opinii.
5. Wiarygodność opinii i ocen
Moderacja opinii, ocen i powiązanych treści w sklepie ITmarket.pl ma na celu uczynienie ich jak najbardziej przydatnymi i wiarygodnymi (zob. pkt IX.3 powyżej). Opinie klientów posiadających konto w naszym sklepie, którzy dokonali zakupu, mogą zostać zweryfikowane – takie opinie oznaczamy etykietą „Zakup potwierdzony”. Sklep ITmarket.pl umożliwia też zakupy w trybie „gościa” (bez zakładania konta) i w takim przypadku klient również może napisać opinię i wystawić ocenę. Jednak w praktyce **zweryfikowanie, czy opinia pochodzi od faktycznego nabywcy produktu, jest bardzo utrudnione**, ponieważ ze względów prywatności nie możemy wymagać, by autor ujawniał swoje prawdziwe dane. W rezultacie **sklep ITmarket.pl nie ma możliwości zagwarantowania**, że wszystkie publikowane opinie pochodzą od osób, które faktycznie dokonały zakupu danego produktu w naszym sklepie lub miały okazję z niego korzystać.